Trainingen

Woensdagavond, in de periode maart-oktober (zomertijd), vanaf 18.45 uur. Vertrek vanaf AV Spirit Kikkershoek Oud-Beijerland.

Zondagochtend vanaf 09.00 uur in de zomer en in de winter 9.30 uur vanaf AV Spirit Kikkershoek Oud-Beijerland. Wanneer er langere ritten, boven de 100 km, gereden worden, is het vertrek 08.00 uur.

Bij langere ritten zal er meestal een korte koffiestop zijn, dit wordt altijd vermeld op de kalender, zodat een ieder een paar euro mee kan nemen.

Er zijn twee groepen met ieder een ander tempo.

De sportgroep rijdt met een gemiddelde snelheid van 30 km/u op de zondag en op woensdag ligt dit gemiddelde iets hoger: 32-34 km/u.

De hobby groep rijdt gemiddeld 28 km/u. Bij deze groep is de afstand vaak ook iets minder.

Incidenteel zal het voorkomen dat beide groepen samen rijden.

Vanaf aanvang zomertijd zal er op de kalender voor beide groepen een apart programma zijn.

Na de zondagochtendrit kan er onder het genot van een kopje koffie/thee nog even nagepraat worden over de rit.

Fietsreglement:

• Iedereen moet in principe met plezier mee kunnen trainen;
  • Is zelf verantwoordelijk om te gaan trainen;
  • Samen uit en thuis moet in ere worden gehouden;
  • Rekening houden met elkaar moet centraal staan zodat zo weinig mogelijk regels gesteld hoeven te worden;
  • Bij veel deelname kan besloten worden om in meerder groepen te trainen;
  • De groep fietst onder leiding van een wegkapitein die de trainingsroute goed kent;
  • De voorste rijder is in principe de wegkapitein en de groep volgt deze;
  • Iedere deelnemer draagt een helm;
  • Het gebruik van een triatlon stuur tijdens de training in de groep is niet toegestaan;
  • Verkeersregels dienen serieus genomen te worden;
  • Het is niet toegestaan deel te nemen aan een training met ondeugdelijk materiaal;
  • Leden van de WCO trainen in clubkleding;
  • Fiets alleen daar waar het is toegestaan;
  • Respecteer de natuur, plant en dier;
  • Indien noodzakelijk waarschuw anderen tijdig en vriendelijk, een bel op je fiets doet vaak wonderen;
  • Voorkom onnodig en plotseling remmen;
  • Maak geen onnodig lawaai;
  • Laat geen afval achter.